Witaminy na włosy

Podstawowym elementem kuracji wzmacniającej włosy, zapobiegającej ich wypadaniu, a także leczącej uszkodzenia chemiczne i termiczne są witaminy. Trudno przecenić ich wpływ na włos – od cebulki aż po koniec łodygi. Wystarczy dobrze dobrać kompleks witamin, a włosy odwdzięczą się nam pięknym i zdrowym wyglądem.

Witaminy to jednak nie tylko środki farmakologiczne – równie ważna jest zbilansowana dieta, która zapewni naszemu organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Matowe i wypadające włosy mogą być konsekwencją złych nawyków żywieniowych i wcale nie muszą wymagać stosowania leków czy suplementów. Zoptymalizowana dieta jest zbawienna nie tylko dla włosów, ale również dla zniszczonej cery i łamliwych paznokci.

Odżywienie dla naszych włosów

Wszelkie niedobory witaminowe odbijają się w na stanie naszych włosów niczym w lustrze i warto pamiętać o tym podczas rozpoczynania kuracji farmakologicznej. Aminokwasy, węglowodany, witaminy, antyoksydanty – składników odżywczych dla słabych, wypadających włosów jest całkiem sporo.

Mikroelementy, takie jak cynk żelazo i miedź odpowiadają za wzrost łodygi włosa. Niezwykle ważne jest regularne dostarczanie ich organizmowi dlatego zadbajmy o dietę bogatą w te składniki. Niedobór cynku i żelaza powoduje wypadanie włosów, a nawet łysienie natomiast braki miedzi skutkują odbarwieniami i zmianami w strukturze włosa.

Niezbędne witaminy

W pielęgnacji włosów ważna jest cała gama witamin – każda z nich odpowiada za coś innego, każda ma również inne źródło.

Witamina A (retinol) ma działanie wzmacniające. Poprawia również włosa i sprawia, że jest lśniący i odpowiednio nawilżony. Braki witaminy A skutkują suchymi i kruchymi włosami, a w dalszej perspektywie zatrzymaniem ich wzrostu i wypadaniem.

Główne źródła: nabiał (jaja, mleko, sery, masło,), pomidory, papryka, marchew, tłuste mięso.

Witamina H (biotyna) odpowiada za prawidłowy przebieg procesów zachodzących wewnątrz włosa – spowalnia ich siwienie oraz łysienie.

Główne źródła: wątróbka, orzechy włoskie, migdały, sardynki, grzyby, szpinak, kraby, pomidory, marchew.

Witamina B – grupa witamin z tej grupy steruje właściwym przebiegiem rozwoju oraz wzrostu włosów. Odpowiadają za prawidłowe natlenienie i odżywienie włosa, spowalniają siwienie, chronią przed łupieżem oraz chorobami.

Główne źródła: pierś drobiowa (wit. B1), brokuły, jogurt, wieprzowina (wit. B2), pieczarki (wit. B5), sardynki, banany, wątróbka (wit. B6).

W celu ustalenia odpowiedniej kuracji witaminowej dla swoich włosów, warto skorzystać z pomocy trychologa.

Polecana placówka: HAIRMEDICA Umów Wizytę >>

Top